Khamis, 28 Januari 2010

Aku sentiasa menunggumu..





















Di sini aku masih menunggumu utk setia seumur hidupku
Di sini aku Selalu memujamu mengharapkanmu teguh di
pelukku dirimu teramat berarti bagiku tak peduli sakit
itu Kan ku tunggu kamu kan kembali mengisi hariku
kerna,hanya kau yg mampu luruhkan luka hatiku meredakan
rasa kesepian ini...

Di ceruk hati rapi tersimpan lebar dan kata
kenangan pujaan cerita cinta saat berdua aku
dan engkau saling berpelukan bagaimanpun dirimu
aku terima kerna ku cinta dirimu apa adanya dirimu
teramat berarti bagiku tak peduli sakit itu kan ku
tunggu kamu kan kembali mengisi hariku kerna hanya
kau yg mampu luruhkan luka hatiku
meredakan rasa kesepian ini...

hati ini sangat sendu. mengingatimu,jauh dari mata.
namun,tidak pernah sekali aku singkirkan bayang kamu
dari kehidupan ku. ke mana sahaja aku pergi,apa sahaja
aku lakukan, kau tetap sentiasa di hati ku. Janji kita,
aku masih pegang biar di ancam dengan segala janji manis
hadapan..aku masih lagi menanti. ya di sini..menanti...menunggu seperti yang kau pinta.

minit berganti jam...

hari beganti bulan...

kitaran waktu terus berjalan..dan aku menghitung detik itu.
Untuk meleraikan misteri dan janji yang telah kita lafazkan.
untuk bebaskan dua hati, dua kehidupan agar tidak terus teseksa.
Andai jodoh itu milik kita..ia akan tetap milik kita. tak kiralah setahun,
dua tahun atau beberapa tahun sekali. Aku pasti! Aku yakin! aku menunggumu..
di sini...di sini tempat kita berpisah semalam...tempat yang menjadi saksi
aku menitiskan air mata setiap kali aku melewati tempat itu...dan tempat itu..
akan kekal sebagai tempat kita biarpun tidak dijodohkan bersama selepas setahun berlalu...

kelmarin,aku kembali ke tempat kita ini..dalam seruan rindu yang aku tak mampu elakkan...aku tahu,kamu sedang berjuang dengan kehidupan. Aku juga..sedang berjuang dalam kehidupan. dalam pemainan ini, aku hampir tewas. tapi ingatan dan janji tehadapmu sentiasa membuatkan aku kuat. Aku perlu kuat.

aku sentiasa doakan kau sihat di kejauhan..aku sentiasa harapkan kau bahagia...dan aku sentiasa harap kau teguh,yakin seperti teguhnya nama kamu. seperti papa dan mama harapkan pada kamu. aku ingin melihat kamu berjaya...walupun aku sering terluka dalam memegang janji kita...dah melihat kau bejaya.

Aku melihat dari beranda tingkat teratas....indah,tenang sekali pemandangannya...ketahuilah kamu, aku menanti kamu..masih menunggu kamu...setahun..janji kamu! aku tunggu kamu kembali...di sini! tempat semalam kita berpisah...

dan untuk tempoh itu,hanya doa mampu ku iringkan dari kejauhan bersama sisipan rindu di angin lalu.

selamat hari raya aidiladha..semoga pengorbanan ini...semoga penantian ini berakhir tidak lama lagi.....tetapi andai esok pagi aku tidak bangun lagi..aku tidak lagi di sisi kamu..ketahuilah aku sentiasa menyanyangi mu....dan akan sentiasa menanti mu...di tempat yang sama....


Jika ku tak bgn esok pagi
Sayangku kau jaga lah diri
Sentiasa ingatkan hait
Dirimu amatku cintai
Andainya dirimu kesusahan
Sujud dan mohon pada tuhan
Agar diberikan bimbingan
Meniti hidup bersendirian
Bila terasa sejuk...
Pejamkan mata
Bayangkan dalam dakapanku
Bila terasa rindu...
Pejamkan mata
Kita bersua dalam lena
Kalau ada yang sudi mengganti
Sayang...
Lepaskan lah ku pergi
Kerna sayang seistemewamu
Berhak tuk dicinta dalam hidup
sayang,tiada apa yang kekal dalam dunia ini,
namun yang pasti,senyumanmu ku tiada ganti,
cintamu kan kekal abadi
Ku berharap kau tak akan lupa,
mengirimkan bekalan doa,
Kita jumpa lah di sana nanti...
Jika ku tak bgn.....esok pagi
Jika ku tak bgn esok pagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan




PERHATIAN!!!

Untuk melihat blog ini dengan lebih baik, sila buka melalui Mozilla Firefox..